Osnovni namen operacije PROMO ISTRA je prispevanje k boljši prepoznavnosti in poosebljanju razvojne vizije »Slovenske Istre, kot območja uspešnega povezovanja in prepleta zelenega gospodarstva na podeželju, v obalnih urbanih območjih ter na morju, z visoko kakovostjo življenja lokalnega prebivalstva ter zagotavljanja uravnoteženih razvojnih možnosti, temelječih na inovativnosti, kreativnosti in trajnostnem razvoju.«

Projektne aktivnosti bodo vključevale ključna tematska področja, ki odražajo tudi razvojne potenciale Slovenske Istre, in sicer:

  • Trajnostni razvoj turizma in avtentični produkti predstavljajo glavno razvojno priložnost za območje LAS Istre, zato bomo v okviru aktivnosti spodbujali predvsem h krepitvi sodelovanja med različnimi deležniki z namenom izgradnje destinacije in blagovne znamke »Slovenska Istra«, pri tem pa bo poudarek na integraciji ob hkratnem varovanju okolja, ohranjanju narave ter kulturne dediščine, lokalne identitete Slovenske Istre. Prav tako želimo povezati in izpostaviti predvsem male ponudnike, kjer želimo prispevati k ustvarjanju maksimalnih pozitivnih učinkov za lokalno okolje (delovna mesta, dodatni viri prihodkov, razvoj dopolnilnih storitev, infrastruktura, višja kakovost življenja…). 
  • Okolju prijazno kmetijstvo in razvoj podeželja sodi med poglavitne dejavnosti, s pomočjo katere so ljudje uspeli ohraniti prvobitnosti naše krajine Slovenske Istre. Celotna promocija bo zato usmerjena v izgradnjo pozitivnega izgleda kmetijstva ter posledično tudi spodbujanju mladih za odločanje za kmetijstvo. 
  • Trajnostno ribištvo v obalnih mestih Slovenske Istre ima izreden pomen z vidika ohranjanja kulturne dediščine, povezane z morskim okoljem. Glede na dejstvo, da je ribiška hrana posebnost Slovenske Istre, želimo skozi prepoznavno promocijsko dejavnost izpostaviti ohranjanje visoke kakovosti rib in morskih sadežev Jadrana s svojevrstnim okusom, kar daje tudi visoko kulinarično vrednost in večjo prepoznavnost. 
  • Varovanje okolja in ohranjanje naravne in kulturne dediščine v Slovenski Istri, ki ima bogate vire in ki jih želimo promovirati v smislu ohranjanja naravne in kulturne dediščine, varovanja okolja, kakovosti življenja in splošnega dviga kakovosti bivanja v naših krajih. K temu bo tudi usmerjena priprava skupne promocijske strategije in to bo predstavljalo tudi temelj promocijskih strandardov, doseženih skozi aktivnosti v okviru operacije. 

Operacija bo usmerjena v učinkovitejši promocijski nastop ponudnikov Slovenske Istre, ki bo omogočal večanje prepoznavnosti območja in vključenih deležnikov iz zgoraj navedenih tematskih področjih. Optimizirana in inovativna promocija bo pripomogla k večanju konkurenčnosti gospodarstva na podeželju in v urbanih okoljih z možnostjo dostopa vsem zainteresiranim. Predmet operacije je vključitev deležnikov iz različnih sektorjev v celovit program, ki bo omogočal postavitev strategije in standardov promocije z zasledovanjem inovativnih trendov in večje prepoznavnosti lokalnega okolja, tako znotraj slovenskega okvira, kakor tudi širše.

Cilji operacije so:

  1. a) spodbuditi tržno povezovanje lokalnih proizvajalcev podeželja z urbanim prostorom in morjem ter krepiti njihovo konkurenčnost
  2. b) krepiti konkurenčnost gospodarstva na podeželju in v urbanih okoljih na obali, 
  3. c) povečati prepoznavnost in dostopnost lokalnih produktov preko učinkovitejših in inovativnih promocijskih kanalov in 
  4. d) izboljšati raven kvalitete življenja lokalnih prebivalcev in dostop za doživetja obiskovalcev.

Operacija bo preko zastavljenih aktivnosti omogočala vključenost deležnikov različnih sektorjev in lokalnih akterjev, jih medsebojno povezala in tako omogočila vidne učinke uspešnega enotnega promocijskega pristopa. Enotna strategija in enotno zastavljeni standardi promocije bodo pripomogli v povečanju konkurenčnosti lokalnih in urbanih ponudnikov in s prepoznavnostjo raznolike ponudbe zagotavljali tudi večji obisk in turistično potrošnjo.

V okviru operacije se bodo vzpostavile tudi možnosti za nova delovna mesta.

 

Z namenom krepitve konkurenčnosti gospodarstva na podeželju in v urbanih okoljih na obali, oblikovanja enotnega promocijskega nastopa in postavitve standardov promocijskih aktivnosti, bodo v okviru operacije izvedene naslednje aktivnosti, ki so podrobneje zapisane v poglavju 9.2:

 

  • Izvedba Natečaja »Slovenska Istra«, ki vključuje vse potrebne aktivosti za izvedbo natečaja vključno s promocijo in izbiro najboljših podjetniških projektov ali produktov na območju LAS Istre ter zaključnim dogodkom;
  • Postavitev spletne platforme vključno z začetno analizo obstoječega stanja oziroma analize socialnega marketinga ter evalvacijo dosedanjih promocijskih učinkov izbranih projektov v okviru natečaja. Na podlagi tega pa bo opravljena optimizacija obstoječih spletnih strani z namenom največjega možnega učinka za prepoznavnost ponudbe in lokalnega okolja v skupno platformo;
  • vključenim v okviru natečaja bodo v času trajanja operacije ponujene različne aktivnosti in mentoriranje z namenom optimizacije obstoječih komunikacijskih kanalov in optimizacije lastne promocije;
  • izvedene aktivnosti (delavnice, predstavitve, itd.) bodo posnete in objavljene v okviru spletne platforme, s čimer se bo zagotovilo večjo in časovno neomejeno dostopnost, ki bo uporabna tudi za nove ponudnike in širšo javnost;
  • organiziranih bo več aktivnosti s ciljem učenja priprave in podajanja relevatnih vsebin v odnosih z mediji in javnostjo, s poudarkov na zagotavljanju vseh informacij na družbenih omrežjih, v predstavitvah v medijih itd., ki nujno vodijo k večji prepoznavnosti in konkurenčnosti;
  • izbrani natečajniki in ponudniki bodo v okviru operacije pripravili in objavili na socialnih omrežjih in v medijih ključne splošne informacije, ki bodo pomagale pri večanju prepoznavnosti in zagotavljanju konkurenčnosti ponudbe. 

 

Vsi skozi operacijo razviti produkti bodo po zaključku operacije ostali dostopni (optimizirana spletna platforma in spletne strani vključenih v natečaj, oblikovana enotna strategija in standardi promocijske dejavnosti, posneti video prispevki z delavnic in izobraževanj, idr.) in se bodo tudi nadalje razvijali in nadgrajevali v skladu z novimi pristopi in novimi trendi na področju komunikacij in promocijske dejavnosti ter nastopa in odnosov z mediji in javnostjo. Predstavljali bodo uporabno orodje za nadgrajevaje promocije in prepoznavnosti lokalnih ponudnikov na področju Slovenske Istre ter zagotavljali njihovo prepoznavnost in konukurenčnost.

 

Operacija je v prvi vrsti namenjena optimizaciji promocije in prepoznavnosti vključenih deležnikov v natečaj, vendar bo hkrati vključevala tudi vse ostale zainteresirane, kar bo zagotavljalo možnosti enakovredne vključenosti vseh, tudi mladih, žensk in ranljivih skupin. Glede na samo vsebinsko zasnovo operacije je predvideno, da bodo v izvedbo aktivnosti vključeni predstavniki različnih sektorjev, kakor tudi lokalni akterji z relevantnih vsebinskih področij, kar bo imelo pozitivne učinke na vključenost in specifični razvoj lokalnih aktivno vključenih deležnikov. 

 

Operacija bo imela seveda tudi pozitiven učinek na doseganje poslovne uspešnosti vključenih deležnikov, kar bo rezultiralo v povečani konkurenčnosti območja in nadaljevanju uporabe principov trajnostnega razvoja in upravljanja. Prav tako tudi pozitivni ekonomski, družbeni in okoljski učinki za širšo lokalno skupnost.

Operacija zasleduje ključne cilje SLR LAS Istre in je v skladu z drugimi razvojnimi dokumenti na lokalni, regionalni in nacionalni ravni.

Povezava na spletno stran za ESRR, EVROPSKA UNIJA-EVROPSKI STRUKTURNI IN INVESTICIJSKI SKLADI: https://www.eu-skladi.si/

Naložbo financirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.